GENERACJA.pl - Twój dostęp do Internetu GENERACJA.pl - Twój dostęp do Internetu
GENERACJA.pl - Twój dostęp do Internetu GENERACJA.pl - Twój dostęp do Internetu pomoc praca kontakt
GENERACJA.pl - Twój dostęp do Internetu
Polski English
Download
HelpDesk
+48 71 71 55 555

Pakiety ICMP Echo

Okazyjnie pojawia się sytuacja, w której administrator rozwiązując jakiś Państwa problem potrzebuje, aby urządzenie sieciowe przyłączone do naszej sieci odpowiadało na pakiety ICMP Echo (tzw. ping).

Jeżeli do sieci przyłączony jest komputer (bez pośrednictwa routera) to konfigurację należy zmienić bezpośrednio na tym komputerze. Za blokowanie protokołu ICMP odpowiada zapora połączenia (ang. firewall). Może to być zapora wbudowana w system operacyjny. Może to także być zapora zainstalowana wraz z dodatkowym oprogramowaniem (np. z programem antywirusowym).

Nie da się przygotować instrukcji opisującej jak odblokować w komputerze protokół ICMP ze względu na bardzo dużą ilość i różnorodność programów, które mogą go zablokować.

Trzeba sobie zdawać jednak sprawę, że komputer, który nie odpowiada na pakiety ICMP Echo powoduje, że operator nie ma możliwości sprawdzenia jakości świadczonej usługi!

Jeżeli do sieci komputer przyłączony jest przez router to rozwiązania problemu należy dokonać na routerze, a nie na komputerze!

Aby ułatwić Państwu rozwiązanie problemu udostępniamy poniżej możliwość sprawdzenia czy Państwa komputer lub router odpowiada na tzw. pingi. W okienku wpisany już jest Państwa numer IP. Wystarczy wybrać przycisk sprawdź.