GENERACJA.pl - Twój dostęp do Internetu GENERACJA.pl - Twój dostęp do Internetu
GENERACJA.pl - Twój dostęp do Internetu GENERACJA.pl - Twój dostęp do Internetu pomoc praca kontakt
GENERACJA.pl - Twój dostęp do Internetu
Polski English
Download
HelpDesk
+48 71 71 55 555

Drukuj

Mam router i mam problem

Aby podzielić sygnał internetowy kupowany z sieci GENERACJA.pl potrzebny jest router. Router separuje sieć dostawcy (Internet - WAN) od sieci wewnętrznej tworzonej za pomocą routera przez klienta w jego domu.

W związku z przybywaniem routerów instalowanych po stronie klienta przybywa też problemów z tymi urządzeniami. Ze względu na fakt, że urządzenie to jest własnością klienta oraz jest przez klienta zarządzane nasza sieć nie podejmuje się napraw i rozwiązywania problemów związanych z routerami.

Poniżej przedstawiamy listę najpopularniejszych problemów zgłaszanych do naszego Biura Obsługi Klienta.

1. Problem: Co jakiś czas sygnał internetowy zanika. Na komputerze (Windows XP) pojawia się komunikat "Kabel sieciowy odłączony" lub "Ograniczenie lub brak łączności".

Rozwiązanie: Router zapewne się zawiesił. Jeżeli wyłączenie zasilania i włączenie pomoże to oznacza to, że router ma problem z działaniem. Polecamy zainstalować najnowsze oprogramowanie (firmware) ze strony producenta sprzętu. Jeżeli problem nie zniknie proszę również sprawdzić jak zasilany jest router, gdyż duża część problemów z zawieszaniem się routera spowodowana jest niewłaściwym zasilaniem (brak bolca zerującego bądź bolec zerujący nie podłączony, zły zasilacz, niestabilne zasilanie).

2. Problem: Światełko WAN (lub Internet) na routerze mruga a ja nie korzystam z Internetu.
3. Problem: Internet działa wolno przez router, ale bez pośrednictwa routera jest dobrze.


Rozwiązanie: Najprawdopodobniej łącze radiowe routera nie jest zabezpieczone i jakiś sąsiad podłączył się pod Państwa łącze. Sytuacja taka powoduje, że ktoś korzysta z Internetu na Państwa koszt. Usługa może działać wolniej niż zapisane jest to w umowie. Zalecamy zabezpieczenie routera i całej sieci bezprzewodowej. Proszę również pamiętać, że router nie dzieli łącza sprawiedliwie.

4. Problem: Podłączyłem kolejny komputer do routera i Internet nie działa. Pierwszy komputer działa.

Rozwiązanie 1: Router nie działa jak router tylko jak urządzenie typu switch/bridge. Odpowiada za to złą konfiguracja urządzenia.
Rozwiązanie 2: Internet nie został wpięty do portu WAN lub Internet tylko do portu LAN, co jest złą konfiguracją. Kabel należy przepiąć do portu oznaczonego na routerze jako WAN lub Internet.

5. Problem: Nie da się podpiąć routera do sieci portem WAN/Internet gdyż gniazdo jest za małe na wtyczkę z kabla z Internetem.

Rozwiązanie: Najprawdopodobniej router przeznaczony jest do łącza xDSL (telefoniczne), a nie do łącza Ethernet (sieć lokalna). Router podłączony portem LAN nie będzie pracował prawidłowo. Problemu nie da się rozwiązać inaczej niż wymieniając router.